fredag 20. november 2009

Tanker for dagen

Ja, for det hender jo det blir noen...

Bilister
Oh MAN, jeg hater virkelig andre bilister. De er dumme. De stopper opp midt i veien, de blender meg med fjernlysene, de kjører midt i veien, de kjører sakte fordi det er MØRKT og de er nølende og DUMME. Grmf...

Jeg spiser frokost NÅ
Og det er ikke fordi jeg er lat eller ikke har andre ting jeg burde-burde gjort, men fordi jeg tok vaksina på onsdag og har vært slapp og hatt en dundrende hodepine siden da. Derfor la jeg meg igjen i morges da Martin var så snill og kjørte Adrian i barnehagen (selv om han først skulle i møte på én jobb og så jobbe den andre jobben...flinke mannen min). Og jeg våknet kvart over fire. Og skulle hente Adrian før halv fem. Ja, jeg stresset. Og har fremdeles vondt i huet. Men jeg spiser frokost nå, og håper det vil hjelpe. Nemlig.
PS: Må bare legge til at mitt hjemmebakte brød er så fantastisk godt. Pappa og svogern min har noe godt i vente, for de er sånne som kan sette pris på gode, hjemmebakte brød.

Forlover
Jeg har spurt bestekameraten min om å være forlover'n min, noe han sa ja og ble glad for. Men litt med forbehold fra min side (som jeg sa til ham selvsagt) om at siden han bor i Bergen og sjelden er her. Og det kan jo hende vi skulle finne på å gifte oss ganske snart (for vi skal bare ha en liten greie og noe stort senere...) Men hvis BR da ikke KAN, fordi han er langt unna eller ikke har råd til turen - så aner jeg ikke hvem jeg skal spørre. For man må jo ha en forlover...og det bør ikke være hvem som helst. Hadde egentlig bestemt meg for en person, men jeg ombestemte meg brått og er glad for det.... Men æsj, vrient.

"Gammelt" "familie-medlem"!
I dag ble jeg fjesbok-venn og skrev litt med min eks-ste-storebror :D Det er kult da. Har ikke snakket med ham på åresvis. Og vi var jo i "familie" ganske lenge, så det er dumt å ikke ha NOE kontakt da, syns jeg. Så ja....kult :)

Vaksine-skepsisen
Guri malla, jeg syns virkelig de skeptikerne (konspirasjonsteoretikere som skjelver i buksene eller bare er trassige) er så skrudde. Selvfølgelig tjener legene mer penger nå, fordi det er pandemi og leger er til for å redde liv! Det er ikke en konspirasjon, herregud, slutt å vær på paranoide og trassige da....vaksinen er til for å forhindre at folk dør! På samme måte som at dinosaurene faktisk eksisterte og at 9/11 faktisk var et terrorangrep.
Skal man virkelig ta sjansen på at barna våre eller oss selv dør av svineinfluensa istedet for å ta en vaksine som ikke er veldig forskjellig fra den vanlige influensavaksinen som folk har tatt i åresvis?? Nei, jeg gambler ikke med min sønns, min forlovedes eller mitt eget liv på den måten.
Og dere som er redd for kvikksølv...mengden kvikksølv i vaksinen er bare en liten promille av den mengden vi får i oss fra mat, feks fisk. Og folk har fremdeles amalgam i tenna sine, som også er en myyyye større mengde, og disse lever med plombene sine et helt liv og dør av andre årsaker.
Slutt å vær så teite da....shit, jeg føler jeg er omgitt av kjøtthuer. Kanskje lav intelligens er den nye pandemien??

Nå må jeg drikke kaffen min før den blir kald.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar