onsdag 13. august 2008

Snakker om uproffesjonelt opplegg...

Fikk endelig brev fra Ås Vgs i dag (en UKE før skolestart), om datoer, timeplan osv, som jeg har venta på i snart en måned.
Bare dét er rimelig drøyt, at de klarer å drøye det så vanvittig før de klarer å sende ut et lite informasjonsbrev. For det første: for å faktisk VITE når man skal møte opp på skolen, noe som er ganske viktig. For det andre: for å kunne søke Lånekassen i tide, det skulle vært gjort for mange uker siden, og når får jeg ikke penger før en god stund etter skolen har startet.

Jeg ringte i forrige uke, for å få greie på hva jeg skulle fylle ut på søknaden, for jeg klarte ikke å vente lenger, i frykt for å ikke å få stipend/lån før ut i november. Så jeg ringte og spurte om hva jeg skulle skrive, og om vi må kjøpe skolebøker selv, for da må jeg ta fullt lån for å få råd. Joda, må kjøpe skolebøker.
Ok, så jeg fikk fyllt ut det jeg skulle, og søknaden er nå levert til skolen (som denne uken ikke kunne svarte meg på hvilken dag jeg begynner).

I brevet jeg fikk i dag:

Dere får låne skolebøker.


Hva er dette for slags suppegjøker???
Nå har jeg søkt om fullt stipend/lån fordi de sa jeg måtte kjøpe bøker. Jeg vet jeg trenger pengene, så jeg kommer ikke til å gjøre det om (,også fordi da vet jeg ikke om jeg får noe penger før til neste år!), men uansett er det en STOR tabbe fra deres side!
Hva om jeg skulle ta 12 år på universitet etter dette og kanskje jeg ikke hadde hatt så mange år igjen jeg faktisk får noe fra Lånekassen??

Dette skal SÅ klages på.
Greit nok at det er en videregående skole det er snakk om her, og at de kanskje ikke opptrer like proffesjonelt som f.eks. et universitet, men noe standard bør det være. Og kanskje de behandler de andre elevene på 16-17 år på denne måten, og ikke tenker noe særlig over det, men dessverre så er ikke jeg 16 lenger. Og når man skal på voksenopplæring, skulle man tro at man ble behandlet som en voksen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar