torsdag 27. oktober 2011

Musiker'n min

Når vi først er inne på flinke musikere og fin musikk: jeg har kanskje ikke sagt noe særlig om min kjære Martins musikalske fremgang på en stund. Han spiller jo flere forskjellige instrumenter (gitar, bass, trommer, fløyte...) og synger, for dere uvitende (hihi), og er riktig så flink. Lager musikk gjør han og. Og Martin spiller i to band, ja egentlig 3, og for tiden nesten 4. ^^

Altså det fjerde "bandet" er bare no greier i forbindelse ned Pubdagene i Ås, hvor han sitter i komiteen og skal være med på et musikalsk innslag, i tillegg til å spille med et av de andre bandene.

Det tredje er mer et slags prosjekt foreløpig, så det vet jeg lite om...

Men de to første har jo faktisk gitt ut albumer, så de kan man snakke litt om :)

Hjertebarnet hans (eller hva man skal kalle det) er   Hinsidig  , hvor han spiller bass og har litt vokal - ihvertfall i første omgang. Han skriver også litt låter og er kreativ. De spiller *klør seg på haka* atmosfærisk black metal, er det vel de kaller det, hehe. For meg låter det som god, "gammeldags", urnorsk svart metall med en moderne sound. For selv om jeg hørte endel på Storm og lignende som ung blackmetaller og hobbysatanist, så kan man jo ikke akkurat skryte på dem bra lyd. Hinsidig har derimot fin-fin lyd, noe som gjør det ganske mye mer interessant å høre på. De har hatt både et godt intervju i Scream magazine og i samme blad fikk de terningkast 5 og strålende omtale for debutalbumet "I en tidløs høst". Og det er helt suverent! De har ennå ikke begynt å spille konserter, for de mangler sessionmusikere for å kunne fremføre låter, men det er noe jeg gleder meg enormt til. Hinsidig på Myspace, LastFM og YouTube. Sjekk det ut hvis dere liker den type musikk og gi gjerne tilbakemelding :)

Det andre bandet, som han har spilt med noen år og som jevnlig har spillejobber er Pluto and the planets. De spiller ...uhm.... litt Pink Floyd-aktig prog-pop-rock og albumet heter "360 Degrees of Wonder". Litt vanskelig å sette sjanger-fingern på. Martin spiller gitar og synger. Og er veldig dyktig! De har blant annet spilt på Tv-aksjonen (NRK!) i 2010, flere konserter på Elm Street, Per på hjørnet, Gamla og en haug med andre steder. Vokalen tilhører min svigerinne, samboer til broren til Martin - som også er våre gode naboer og venner. Du finner også Pluto and the planets på Myspace, LastFM og YouTube. Enjoy :)



Har jeg ikke fliiiiink ektemann??! :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar