mandag 24. oktober 2011

Mail til p3.

"Hei.

Jeg lurer på hva som er grunnen til at det blir brukt så stygt språk i p3? Er det for å få flere unge lyttere? Jeg forstår jo at majoriteten av lyttere er ungdom, det er vel målgruppen. Selv er jeg "bare" 28 og hører endel på p3. Men når selv p3-nyheter blir overfylt av drittpreik, bokstavelig talt, så føler jeg for å bli litt tidlig gammel og heller bli en p1-lytter.

Jeg har en sønn på 7 år som liker å høre på p3 pga musikken, og derfor hører han jo endel nyheter derfra også. Og jeg setter veldig liten pris på at radioen lærer barna mine å banne. Et eksempel fra tidligere i dag: "Coldplay innrømmer at tekstene deres suger." SUGER? Virkelig??

Og selv om det åpenbart er viktig å ha et visst ungdommelig språk for at ungdommen skal gidde å høre på, så er det vel ikke noe særlig å oppfordre til å prate stygt og banne?! En mellomting hadde kanskje vært greit? 

Hilsen ei som snart boikotter hele p3."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar