lørdag 7. juni 2008

"Wollah"-folk.

Må bare skrive litt om disse folka, som jeg helt ærlig ikke forstår.
Det er ikke noe vondt ment i det hele tatt, jeg er helt for at folk skal være ulike. Men jeg syns kanskje noen av disse menneskene er litt morsomme, men igjen; fordi jeg ikke forstår.

De jeg snakker om er de som har på seg baggy klær, eller TRANGE og korte hvis det er jenter, masse gull og STASJ, juggel/overdrevne smykker, "diamanter", og litt mer baggy klær.
De som kjøper seg pitbull eller amstaff fordi kameraten har det.
De som prater gramatisk ukorrekt, kanskje fordi de tror det er tøft (selv om man bare virker litt...kort). Og ofte mye lizzom, og så bare, vakraH, yaH, kewlt, masse banning og diverse annet ufine greier.
De som kjører rundt i "pimpa" biler, bmw eller merce helst?
- og hører på rap-musikk (som jeg heller ikke skjønner, det er jo bare tåpelig) på full spiker og har akt seg så langt ned i bilen at de nesten ikke klarer å se over dashbordet.
Capsen på snei ofte, og tørkler, store gullringer, muskler som er så store som fjell, men så tydelig er pga litt store inntak av "annadrol" og som bare ser teit ut, litt fordi de itillegg har et tomt blikk og har temperament på størrelse med musklene, av samme grunn.
Også er de ofte småkjeltringer (gangstas??)- tyvegods, bol, biltyverier, hundekamper, hvitvasking osv osv, dette også kanskje fordi de tror det er tøft.
Og enda tøffere er det hvis de har sitti inne litt, og gjerne har hva jeg kaller gangster-tattiser.
Og kanskje gulltann?? *ler*
Også har de snertne, lettkledde og ofte dumme damer som bare henger på slep, som de behandler dårligere enn pitbullen sin.
Og INGEN snakker stygt om familien eller mora, da er det grisebank.
Og JO!!!- også gjør de ofte rare ting med fingrene sine på bilder. Spes den med peke-og langfinger (som en V, men bortover)... Vet de egentlig hva det opprinnelig betyr?? (Symbol fra hundreårskrigen "Popular myth supposes it was originally a taunt by English longbow archers towards the French who were known to cut off an English archer's first and middle fingers if captured.") Et slags truende håndsignal om at man skal kutte av deg to fingre. Hyggelig.

I tha hood!!! -eller noe....er det ikke det "de" sier da??

Jeg tenker at disse folka ikke kan ha så høy selvtillit? At de er ekstremt usikre, ikke tør å gå egne veier og ønsker derfor å fremstå som litt FARLIGE, for å få resssspekt og å skape frykt.
Vet ikke jeg, bare litt tanker om disse menneskene, som jeg (kanskje forhåpentligvis) har feil inntrykk av??

1 kommentar:

  1. Mitt inntrykk er at en relativt stor andel av disse menneskene er folk som innehar en relativt liten andel av den utdelte kvoten med intelligens som Gud en gang distribuerte til folket...

    SvarSlett