søndag 1. juni 2008

Et par ting jeg ikke liker. Trinnvis.

Steg 1 - Ungdom
Selvopptatte, egoistiske og forbanna ungdommer, som skal tøffe seg, prate høyere enn alle andre og er frekke i kjeften. De banner masse, spytter og det stinker røyk av dem. Usikkerheten deres smitter, og det samme gjør all frustrasjonen deres. De er sinte på foreldrene sine, de eier ikke respekt.
Nei, jeg er ikke så veldig overbegeistret over ungdom, dog det jo finnes unntak.
De burde sette seg ned og reflektere litt nå og da.

Steg 2 - Folk som tror de er ungdom
MEN på ingen måte er det. De er gjerne i midten av 20-årene (på min alder altså) eller eldre. De banner, spytter, røyker, drikker, er sinte og selvopptatte, har ikke respekt for noe, egoistiske og ofte dumme, noe som kanskje gjør at de henger igjen litt.
GROW UP!!!
Dere er IKKE 18 år lenger, og det å skryte av at man har festa hele helgen, at man var så driiiita-full og ikke husker noe, det er så vanvittig umodent, barnslig og fjollete.

Steg 3 - De som henger igjen OG doper seg/drikker mye
Patetisk. Tåpelig. Ynkelig.
Og når jeg sier drikker mye, så mener jeg hver/annenhver helg eller mer, det er mye i mitt hode. Det er de samme teite folka i steg 2, som røyker seg på trynet FREMDELES, og som drikker seg snydens ved hver mulighet.
Det kan godt hende jeg har blitt veldig prippen og ordentlig de siste 2 årene, men jeg har lært av mine feil. Mange år av mitt liv har vært påvirket av mye festing, drikking, mye hasj og litt annet, men JEG HAR LÆRT og jeg har blitt voksen. Selvfølgelig har jeg ikke hatt noe valg, siden jeg har fått barn. Men det er jaggu ikke alle som blir voksne av det heller.

Sånn det var dagens preken. Amen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar