tirsdag 10. januar 2012

Dagens (andre) frokost --> smoothie

Råmat er igangsatt! Har riktignok ingen økologiske ting akkurat nå, men konvensjonell mat er bedre enn usunn mat (elns).



Dette hadde jeg i:
1 stk eple, banan og gulrot
Ca 1 neve blåbær, bringebær og valnøtter (man tager hvad man haver...)
En dæsj kanel og endel vann.

Sånn altså.

*lager durebrummeulelyder*

Da ble det sånn altså.
Spiste én brødskive tidligere i morges, fordi det er kjapt og fordi jeg ikke orker å gå i stallen uten noenting i magen - og jeg har jo ikke tenkt å slutte helt å spise vanlig brød heller. Så dette er altså min andre frokost i dag. Eller formiddagsmat om du vil.

Tada.. Grønn te med sitron (uten sukker seff) og smoothie.
Smoothien ble bittelitt tam. Ask (ettårige trollet mitt) syns den var suuuupersnadder da. For han skal jo også selvfølgelig spise masse råmat, så han blir sunn og energisk og vant til frukt og grønt :) Men assa: neste gang skal jeg ta uten bringebær (for mye frø, så den blir kornete), bruke noen andre slags nøtter og epler uten skall (lenge leve latskapen). For den ble altså litt vel kornete og rar. Også er nok de frossenbæra jeg brukte litt vel smakløse, for den smakte litt lite. Jaja, sånt må man jo bare prøve seg fram med. Også gleder jeg med til å lage grønnsakssmoothie, jeg tror jeg kommer til å like det bedre. Syns frukt er kjempedigg, men helst bare som den er.

Urk, den er for kornete til at den er kul å drikke. Menmen, bøttbøtt, romperompe. Namnam. Snart hivi i meg to glass, så nå skal det energeres. For jeg skal nemlig rydde og skape mer energiflyt i heimen ;) Rydde energisk også altså. Jupp :D

Slenger med et par spisebilder, men ikke av meg (duh). Fra i morges. De spiser også sunt - har urter i maten sin som skal hjelpe til med å bekjempe innvollsorm (mmm) og få fin pels og tånegler. *elsker* (hestene assa)






Omnomnom.... Søøøøøææææt!!!

6 kommentarer:

  1. Det så godt ut! Et lite tips for å få sterkere smak er å hå oppi litt eplejuice, istedet for vann :)

    SvarSlett
  2. Cervinae: Ja, jeg har tidligere brukt juice, men vi bruker ikke å ha juice i kjøleskapet. Men kommer nok til å kjøpe litt ja, for det smaker mye bedre med ^^

    SvarSlett
  3. Nam, smoothie<3 Pleier å lage endel smoothie selv, men jeg bruker litt Pluss juice fra coop og litt naturell yoghurt/mager kesam. Mest for å runde av smaken og få en litt bedre konsistens. Men skal man jo være helt "naturell" så er det jo best å unngå juice eller andre produkter.

    SvarSlett
  4. Draupne: Ja, det blir jo litt bedre med juice eller youhurt eller noe sånt, utvilsomt. Men jepp, det "skal" liksom være naturlig og med vann som eneste væske osv osv, hvis man skal følge "boka"... Men jeg får vel bare prøve meg litt fram. :) Smoothie er superdigg (hvis man får til en god en hehe) og man kjenner virkelig hvor mye mer energi man får av den, enn en tørr kneippskive ^^

    SvarSlett
  5. Wiii, hestene jo! De har jeg savnet å se :D

    SvarSlett
  6. June: Hestene!! :D Jeg har jo igrunn lovt bilder av dem, så dette ble en liten smakebit ;P Flere hestebilder kommer straks :) Mmm, de er go'e <3

    SvarSlett