torsdag 3. november 2011

Visdomstann

På mandag opererte jeg ut en visdomstann som var blitt vond og betent. Ja, sånn kirurgisk, for den hadde ikke kommet ut. Så tannlegen skar frem tanna og røska den ut - jeg kjente det lugga til bak øya og jeg ble pittelitt lobotomert. Men godt å bli kvitt'n, dritten. Finnes ikke redd for tannleger eller no sånt, så det gikk jo greit.

Men jeg må jo si at det har vært litt vondt etter det da. Sitter her med det bollekinnet og fire sting og en kjeve som verker. Siden jeg ammer, kan jeg ikke ta sterke smertestillende heller, så jeg stapper i meg paracet og ibux og er molefonken.



Var ikke noe mer enn det, ville bare syte litt.

2 kommentarer:

  1. Jeg har også noen slike tenner som må bort. Jeg er litt mindre glad i tannleger. Gruer meg litt. :(

    SvarSlett
  2. Er best å ta dem før de er blitt betente - er mitt råd! For da gror det lettere og er myyye mindre vondt.. Tannlegen sa, da jeg tok stinga på mandag, at jeg antakelig hadde fått en liten kjevefraktur, siden det hadde vært ganske vondt og jeg ble gul på kinnet etter noen dager... Dustetann som knekker av bit av kjevebeinet...nice. Bare for å skremme deg litt liksom hehe! Som mamma sa (hun jobber hos tannlegen); den knaselyden er bare tanga som glipper tanna. Da fniste tannlegen. Huhu...

    SvarSlett