mandag 7. november 2011

Dag 19 - bloggutfordring

Fortell om hobbyen din

- Hahah, har du hele dagen eller??! Og hvilken av dem?? Jeg har for mange hobbyer, nesten så det ikke er no gøy lenger - jeg drukner i påbegynte eller påtenkte prosjekter...

Den største hobbyen min - som også er en stor del av livet mitt - er hester. Jeg har jo to hester selv, og når jeg er i jobb har det stort sett noe med hest å gjøre. De to hestene mine er nordlandsvallaken "Gryta Lyngs Jarl" på 6 år og dølahingsten "Kleppa Borren" (Odin!) på 2 år. Jarl er ikke innridd, selv om hester stort sett blir ridd inn i 3-4 årsalderen, så det er en prosess jeg har begynt på. Han er min lille esel-ponni, sta og egen og litt rampete, men veldig søt. Odin er gullet mitt, har hatt ham fra han var åring og har "temmet" ham selv. Han er bare unghest, så han er heller ikke innridd, men jeg tømmekjører ham endel (går bak ham med lange kjøretømmer) og jeg har sittet på ham et par ganger.Weee!

Håndarbeid og diverse kunstprosjekter: strikking, hekling, nålbinding, maling, tegning, sying, miniatyr-laging, sminking, ing, ing, ing (huhu)... Andre hobbyer: hund, data, hage, viking og middelalder, bøker, musikk. Hvis jeg har glemt noe, så står det sikkert under Hobby til høyre her et sted.

2 kommentarer:

  1. Så gøy! Har selv holdt på med hest i mange år, har hatt både en islending og en døl på helfor, men aldri eid noen selv pga. skolegang. Har du lagt ut noen bilder av hestene før? Ble veldig ivrig på å se dem ^^

    SvarSlett
  2. Moro :D Kunne tenkt meg en isis og en fjording, sånn at min norske/norrøne flokk er komplett hehe. Men to hester holder for nå gitt... Jeg har nok non bilder av dem her et sted, men jeg *dasker lanken sin* er så dårlig på å etikettere (?) innlegga mine, så det er kanskje ikke så lett å finne frem. Men jeg skal ta å lage et hesteinnlegg med no bilder - skriver det opp på bloggelisten :) Veldig gode gutter :D

    SvarSlett