tirsdag 15. november 2011

Radarvarslingsreklame - til å spy av

8 av 10 nordmenn kjører for fort - la oss hjelpe alle til å kunne kjøre for fort overalt, ved å sende deg sms når og hvor det er radarkontroller!

Sånn kan 8 av 10 få bedre økonomi OG få mer tid sammen med familien!



*rykker i munnviken og øyet*

Har dere sett den siste tv-reklamen for laservarsling? Det kjører to biler - den ene kjører "sakte", trygt og lovlig, mens den andre kjører fort, farlig, grisete og ulovlig. Et typisk fartsrasshøl. Bølla kjører forbi og blir i neste øyeblikk stoppet av politiet i en radarkontroll.

Her tenker vel de fleste at "ja, der håper jeg han lærte!" eller noe liknende.

Men så setter sinka bak opp farta, rett etterpå, og (?) lager grimaser elns til bølla. Og freser avgårde i vill fart. Også reklamerer de for en slik sms-tjeneste som varsler radarkontroller.

Sånt blir jeg så rasende aaaaaaaaaaaaaaaaaav.

*fråder*


Èn ting er at det åpenbart er galt å bruke/selge slike varslere! Vi har jo lover og fartskontroller av gode grunner!!! Og du blir da vel for h¤%/%&te ikke varslet om hvor kameraene i en bank er, mens du er på vei inn for å rane den! Er det datatilsynet som tillater slik varsling?? Horribelt... Det er ofte kontroller i nærheten av skoler, nettopp fordi barna våre skal unngå å bli drept i trafikken. Det er faktisk ikke lommeboka dette gjelder - det er folks sikkerhet! Og nei, bøllene selv driter jeg i, det er andre trafikanter jeg bryr meg om.






 Og en annen ting: er det ikke nesten like ille å reklamere for dette!??

1 kommentar:

  1. Jeg blir også sint av denne reklamen! Skjønner ikke at det er lov en gang! :O

    SvarSlett