tirsdag 27. september 2011

Bål, skog, fine folk og hestelus...

I går var vi i skogen hele dagen!!! Gawd, det var deilig... Planen var egentlig sopptur, men det ble egentlig liten tur og så en veeeldig lang bålrast og en liten tur hjem igjen. Veldig praktisk å ha flott skog på ALLE kanter av gården vi bor på! Vi var altså tre fine familier, med tilsammen 6 barn og 5 voksne - ja også vofsa mi da. Utrolig koselig å ha svoger med familie som naboer her ute. Vi bor på en gård langt uti gokk, hvor det er to bolighus, og det er godt å ha så nær familie i nabohuset. Koselig og trygt :)

Uansett. Vi gikk vel ut i ...12-tida og var ute til rundt 18. Vi laget pølser, pannekaker, vafler og sprøstekte kantareller på bålet, samt te og kaffe. Veldig fin tur! Og ungene koste seg veldig. Hjortelusa også...

Han minste min fikk seg en dupp på fanget foran bålet, og et par turer i bæremeis. Og han største fikk spikka litt, lagde seg et par lasersverd ;) Han var i barnebursdag tidligere på dagen også, hvor de var på nok en skogtur i det flotte været, så jeg tror kanskje han fikk skogsdosen sin for en stund hehe.

Godt for sjela ja :D

Så når vi kom hjem, gikk vi rett ut igjen og jeg gikk tur med ponnis. Og da oppdaget jeg jo at begge to har fått luuuuuus!!! Ærghsj, så vanvittig gusjent! Kravlekryp.....*grøsser og klør seg i nakken* Heldigvis smitter dem ikke til folk da. Men de kan være vanskelig å bli kvitt. Og Jarl (ponnien) ser jo pokker ikke ut. Han har masse flekker under manen hvor pelsen er pistrete, og så har han jo klødd av seg halve manen :( Så jeg tok rett og slett og klippet den av. Den var ikke så fin i utgangspunktet da, så det var ok. Lot panneluggen være da. Nå ser han ut som en litt ufresh sportsponni hehe. Odin var ikke like ille angrepet rundt manen, så jeg klippet ikke hans. Han har så utrolig flott, lang og tjukk man også, så den hadde jeg grått over hvis den ble ødelagt!

Hadde litt Switch igjen (sånn man bruker mot knått og flått og mygg osv + lus) og fordelte det på dem, men må kjøpe mer. Og da må jeg til Sverige først. Gah. Også må børster og utstyr vaskes og fryses for å ta knekken på luseegg. ÆSJ! Men men. De dyra, de dyra.

(Bilder av turen og av den rare ponnisen kommer når jeg gidder å kople på kamera, overføre bilder, redigere dem, og laste dem inn i bloggen...)

Når var du sist i skogen og lagde mat på bål??

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar