mandag 12. september 2011

Dagens doings!

Ikke sånn helt forskrekkelig spennende kanskje, men dog.

Jeg har vært til linsekontroll i dag. Men de fantastiske øynene mine! Og (som jeg fikk høre på fjesern i stad) jeg har imponerende dårlig syn - ikke at er noe nytt altså men. Øyeeplene mine er skikkelig ubrukelige... - 8 , 5 0 !!! Det er hva man kaller nærsynt det. Svaksynt og. Blind even. Blæh.

Også var jeg innom biblioteket (min ukentlige tur, eller no sånt) og lånte en liten haug (til) med bøker. Og leverte én. For jeg har jo begynt på "En sang om is og ild"-serien OOOOOG "Wheel of times"!!! Så sistnevnte får vente, siden jeg har sett første sesong av "Game of thrones" - som jeg elsket... Litt sånn vemodig å levere en bok jeg ikke har lest ferdig, men man må jo ha LITT system også. Uansett - de bøkene jeg lånte var hobbybøker... Familiens hobbybok, Håndarbeidsbok, Skinn og lær, Naturmaterialer og Mønsterkonstruksjon. Jupp! Så får vi se om jeg klarer å produsere noe. I det minste lære noe nytt :)

Ogsåååååååå har vi (alle fire!) vært og stemt! Ja, man må jo bruke stemmeretten sin. Nemlig.

Ogsåååååååååååååååååååååååååååå har vi vært en tur i Drøbak og hentet henger hos farfar, sammen med et par esker med farmors gamle klær (en liten del av det hvertfall). For jeg har tenkt å sy om det som er fint, evt bruke stoffer til noe nytt hvis det er noe fint og så gi resten til UFF eller no. Farmor døde for snart to år siden - i mine armer... Gode, snille farmor. Og farfar har sagt jeg kan få alle klærne hennes, så han blir kvitt dem. Og det takker jeg tusen ganger for!

Deretter dro vi hjem (og forbi trollmarshmallowsene) og mannebeinet mitt lagde medisterpølser og rødkål til oss mens jeg la minstetrollet. Og etter middag hadde vi et kort mandagsråd - en ny rutine/tradisjon vi har innført. Pratet om uka som var, hva som var bra og dårlig, og om uka som skal komme. Har vært litt mye 2.-klasse-kverulering her i det siste (les:aaaaaaltfor hele tiden!!!) og derfor krangling, noe jeg er absolutt allergisk mot. Så da har vi noen mål. Også kanskje vi får til litt trolldeiglaging? Eller kino?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar