onsdag 21. september 2011

Myrdet tre og fin høsthage

Var en tur hos min kjære farfar på lørdag - han var riktignok på sykehuset akkurat da stakkar, men pappa og tante med to fettere og fetteravkom var der og ordet litt. Det vil si, pappa og fetterne mine hadde drept en bjørk. En STOOOOOR bjørk, som farfar mente ville ramle ned etterhvert. Og den var visstnok litt råtten inni. MEN jeg (og forsåvidt pappa) mener at treet kunne stått trygt i minst 50 år til. Jeg liker ikke at man skal myrde trær... Spesielt ikke hvis det kun er for å få mer kveldssol eller bedre utsikt. *spyr bittelitt*


Det var visst 3 meter i omkrets... So much for nothing!

Vel vel. Gjort er gjort og spist er spist. Jeg gikk rundt og kikket på blomster og epler mens jeg trillet vogna og prøvde (forgjeves) å få Ask (minstetrollet på 10 mnd) til å ta en ettermiddagslur.

STOOOOORE ettellerannet :)
Stokkroser!!! (hvisket en liten ullen fugl til meg ;) )




Høstflox :)

Denne kunne vel trengt litt tlc snart stakkar.

SLENGPLANTER! (Som jeg kalte slyngplanter som barn)

Kul stein på en annen stein... ^^

Yums!

Morelltrebark

Meg og magnolia-treet til farmor

En tusenfryd som trosser høsten :) Farmor elsket tusenfryd <3
En annen stor bjørk som vi kommer til å lenke oss fast til med kjetting om det blir noe mer snakk om tette takrenner!

Ja, det var igrunn bare litt ymse :)

Ellers fikk jeg med meg en diiiiiger bærepose med klær etter farmor. De er altfor store og egentlig ganske stygge (unnskyld farmor, men det er de...). Men jeg kan bruke stoffet til å lage noe helt NYTT! Og det er planen min framover - lage endel nye plagg av gamle plagg. Må bare blåse støv av symaskinen og lære meg hvordan jeg syr klær! *ler* Det er jaggu bra man har internett og et godt bibliotek.

2 kommentarer:

  1. Så hyggelig at du vil være med på blogglotteriet mitt! :)

    Mange fine bilder! De store rosa blomstene er Stokkroser. De er nydelige! :)

    SvarSlett
  2. Takk selv :)
    Og takk for det - aha, stokkroser, ja nydelige er de, og så høy stilk med svære blomster a gitt :D

    SvarSlett