fredag 23. september 2011

Randomness

Vært på 100-års jubileumsfeiring til en bygning (ja, et hus liksom) på skolen til eldstetrollet som går i andre klasse. Det var kaldt, kaotisk, litt kjedelig, men likevel litt koselig og. Føltes likevel litt labert å feire en bygning. Kultur ass... *himler* Også var det jo litt pes med så sabla mye folk. Ække så godt vant.


Innimellom, hvis jeg har gått litt lenge med linsene, kjennes det ut som jeg har tatt feil av linsene og veldig fint og tynt sandpapir. Som liksom gjør at det ytterste laget på øyet blir sånn raspet nedover og opp igjen når jeg blunker.


Mannen min er hekta på lydbøker. Okei det altså, for jeg leser jo endel bøker (les: sluker bøker som varmt hvetebrød på vei over bekken etter kvann), og har ofte syns det har vært litt trist at han svært sjelden leser. Syns man går glipp av så mye! Men nå har jeg fått oppgaven å låne lydbøker på biblioteket, og det liker vi. For da tar jeg kun bøker jeg har lest og vet er bra, sånn at vi kan prate om dem. Litt ego må man være. Samtidig som jeg jo ikke vil at han skal lese dårlig dritt. Som krim og sånt. Men uansett; han er hekta på lydbøker og hører masse på jobben siden han kjører bil hele dagen. Men så tar han dem med inn og hører hele kvelden også! Men det er egentlig okei det altså. For jeg sitter jo klistra som liiiiiim til datan hele kvelden og det er ikke snakk om at noe eller noen skal klare å røske meg bort herfra. Men uansett; poenget er egentlig at han ikke akkurat hører på lydbok på kvelden. For han sovner jo bare. Så han ligger altså og sover.


Jeg måmåmå ommøblere datakroken min og lage den til data- OG hobbykrok. For nå har jeg blader, kvister og mugne rognebær, samt en tørket pensel med grønn akrylmaling på, en halvferdig kurv, pennal, tekopp, bananskall, en plastsleiv (?), scullcandy-høreklokkene mine, kalender, nålbundne (?) pulsvanter, lærarbeidsbok, heklenål, viskelær, en plante (pengeplante faktisk), en stabel med bøker og en stor gjeng med småflasker OPPÅ datapulten!!! Og den er ikke så innmari stor, så du kan jo tenke deg at jeg nærmest sitter med alt detta oppunder armhulene. Gah.


Jeg er ekstremt forvirra når det gjelder utdannelse om dagen. Jeg greier ikke å bestemme meg for om jeg skal ta ferdig universitetsutdanning eller om jeg skal bli håndverker. Jeg vil begge og alt. Jeg har et for stort behov for å lære nye ting til at jeg får gjort noe som helst. Også får jeg jo ikke svar fra det hærsens studentinformasjonstorget.



Og jeg ringer jo ikke noen. For jeg har sånn derre telefonangst. Jeg prater stort sett kun med mannen min og nær familie. Ringe og bestille legetime osv må jeg bruke et par uker for å kvinne meg opp til. Barnslig, I know, men sånn er det bare.


Dro opp noen med muskelbilen vår i dag. "Kommer du opp her med begge da?" Jeg: "Jaja, har lavgir jeg, så det ække no problem." Ørn ørn. Gikk smud. Liker å ha muskelbil. Det kler meg.



Jeg syns det er urovekkende at skittentøyshaugene bare vokser, selv om jeg vasker en vask hver bidige dag. Og jeg er ikke sånn som tar nye klær hver eneste dag! Ok, undertøy altså, men de er ikke så store at det gjør no.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar