torsdag 15. september 2011

Jeg hater misjonering!

Æsj, faens Jehovas vitner assa!!! Ekle, fæle påprakkende folka... Jeg .. vil .. ikke .. omvendes!!! Hadde det vært en annen tid, hadde jeg nok blitt brent på bålet for lengst. Åh, jeg angrer på at jeg ikke ble mer irritert... Skulle truet dem med besvergelser, fortalt at jeg er stolt hedning, heks/paganist og vist dem mine flotte smykker (Torshammer og pentagram) ♥ Alu Alu Alu Tor!!!



Ja, i dag kom det to typer og skulle forkynne Guds ord til meg. Jeg var nemlig så dum at jeg tok imot en sånn blekke sist de var her - jeg liker simpelthen å vite hva jeg tar avstand fra. Kjenn din fiender osv.

Så da måtte de jo komme på et oppfølgingsbesøk da! *knurrer lavt* Jeg sa til dem som det er; at jeg er ikke noe videre begeistret for bibelen - for han mente det var så mye å snakke om for tiden med alt som har skjedd i Oslo/Utøya. Så jeg spurte: "Ja, men hvordan kan det ha seg at deres allmektige Gud kan la slike ting skje?" For Gud burde da stoppe sånne onde hendelser, hvis han nå finnes...

Da bladde han fornøyd opp i bibelen og viste meg ett eller annet om at Gud ikke har rådighet over ondskap osv, for det er jo SATAAAAAN sitt verk. Bla bla bla. Jeg så skeptisk på ham og sa ikke noe mer.. Han prøvde å forklare, men han skjønte fort at han ikke kom noen vei. Så de dro heldigvis fort igjen.

Og denne gangen takket jeg nei til blekka deres. Også håper jeg de holder seg unna neste gang!



Argh, jeg angrer på at jeg ikke var litt kjappere i replikkene. For, joda jeg respekterer andres tro, og folk kan være så kristne de bare vil! Jeg har kristen svigerfamilie, pinsevenner faktisk. Men jeg forlanger at religiøse folk også respekterer at jeg ikke vil tro på det samme! Jeg kan virkelig ikke fordra at folk skal misjonere og prøve å få meg troende. Er virkelig religionen deres så svak at de trenger det??

Neste gang skal jeg virkelig få sagt det. *skriver huskeliste*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar