torsdag 29. mai 2008

Koser meg med forkjølelsen min.

Ja, jeg KOSER meg, det er faktisk ganske hyggelig å være forkjøla. Jo, det er ubehagelig, det er det, men man kan ligge i sofaen med pledd og te, og se på filmer, serier, lese litt, spise akkurat det man føler for, UTEN å ha dårlig samvittighet for det.
Også liker jeg den bomullaktige lyden som blir i ørene. Og at man kan syns litt synd på seg selv.

Apropos det, coachen min har sagt en ting om selvmedlidenhet som jeg er veeeeldig enig i, og utrolig glad at han påpekte. Jeg mente at jeg syns så ofte synd på meg selv, og at "enkelte" mener jeg er meget selvmedlidende.
Han mener at selvmedlidenhet er BRA, for det betyr bare at man bryr seg om seg selv og at man føler med seg selv hvis noe ikke er så bra. Man trenger ikke nødvendigvis å synes synd på seg selv for det, bare at man føler empati og omsorg for seg selv. Og det bør man jo!
Elsk deg selv osv...

Hva er det med folk som er så hysteriske for de "høye" bensinprisene i Norge egentlig? Er de dumme, eller bare late og ikke gidder å tenke gjennom saken?
Det er jo selvfølgelig dumt å måtte betale mye i bensin, jeg har lite penger og det påvirker meg jo, men det er så egoistisk å tenke sånn. Dessuten; DET VÌRKER JO! Jeg kjører faktisk mindre bil, for jeg har ikke råd til å fylle så mye bensin på bilen min, som forøvrig bruker MYE.
Det er akkurat det samme med tobakks- og alkoholavgifter, det virker! Folk røyker mindre, og drikker mindre, og selv om det kanskje ikke redder tusener av liv, så redder det noen, og da er det jo så absolutt verdt det. Folk bare klarer ikke å se lengre enn sin egen korte, stygge nese og begynne å bry seg om andre enn seg selv og sine.
Vel, uansett. Økte avgifter virker, og ved å ha det redder man noen liv og det hjelper på miljøet ved å bruke mindre bil.
Er folk virkelig så dumme at de ikke TROR PÅ klimakrisen? Alle monner drar!
Og argumentet med at folk i utkantsstrøk er avhengig av bilen sin, og ikke har kollektivtrafikk? Ja, og hva er boligprisene der da, i forhold til byene, de kan betale 10 kr MER i bensin enn vi i byer og fremdeles ha mer penger fordi boligprisene er så lave.
I Bykle (eller var det Valle??), GIR DE BORT tomter + 100.000 kroner for å bygge hus fordi de mangler folk i bygda si, for eksempel.
Ja, bensinen koster kanskje mer her enn andre land, men alle de dumme folkene tenker jo ikke på at man må se på bensinprisene I FORHOLD TIL INNTEKTEN i Norge, og inntekten i Norge går faktisk kraftig opp, så bensinen i Norge blir faktisk bare BILLIGERE!

Akk, slutt å vær så late og bruk hjernene deres, væææær såååå sniiiiiiill, jeg begynner å miste helt troen på menneskeheten *slightly exaggerating*.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar