torsdag 18. september 2008

Liten oppdatering før leggetid

Jeg har vært hos legen og fått en ufullstendig legeerklæring. Kan det være noen andre enn legen min som kan få til noe sånt? Nei. Og han har tydeligvis ikke registrert alle tingene jeg har vært hos han for. Vesentlige ting som depresjoner og angst. Det eneste han har på meg er prolapsen. Selv om jeg har gått til ham i mange år og fått medisiner som Remeron og andre ting for psyken. Innmari uproffesjonelt spør du meg, når jeg trenger en legeerklæring pga både prolapen min OG mine psykiske skavanker. Det at jeg er såkalt friskmeldt og har klart å begynne på skolen, og ellers har kommet meg ganske langt, betyr ikke at man bare kan glemme en ganske omfattende sykehistorie. Skal de ikke registrere alt som er da, sånn at man har en fullstendig sykejournal og kan skrive en fullstendig legeerklæring tro?

Så da jeg var innom NAV rett etter legetimen, og spurte om jeg kan få prate med en saksbehandler siden ingen helt klarer å gjøre jobben sin der og jeg får det samme svaret om og om igjen: "Jeg skal få noen til å sjekke det opp og ringe deg tilbake", noe som aldri skjer- og damen jeg da prater med sier at denne legeerklæringen er ufullstendig og at det er mange som går rundt med ryggplager og psykiske lidelser som samtidig er arbeidsføre, lurer jeg litt på om jeg er forbannet av Murphy's Lov. Alt som kan gå galt i mitt liv, går galt.
Så legetimen, og det den kostet, var bortkastet. For det ser ikke ut til at jeg får noe hersens yrkesrettet attføring.
Og vet dere hva damen sa da vi begynte å snakke om forlenget overgangsstønad og utdanningsstønad var? -"Hva er overgangsstønad...?" *sukker* Og "jeg må høre med hun som har med trygd å gjøre (hun her hadde altså med arbeid), og så skal jeg ringe deg tilbake når jeg vet noe mer".
Disse nav-menneskene kan tydeligvis ikke jobben sin, dessuten er de satt på repeat.

Etter jeg var der, dro jeg på sosialkontoret *grøsser*. Og fylte ut søknadsskjema der som så absolutt er skrevet på gresk. Og jeg hadde ikke med halvparten av opplysningene som skulle stå der. Og ikke fikk jeg prate med noen heller.
___

I dag har jeg hatt norsktentamen. Bra tidspunkt å ha tunge heldagsprøver. Og hva skjedde en halv time ut i prøven? Jo, jeg fikk mensen. (Fankern ta denne Murphy.)
Prøven gikk ok, tror jeg. Ok er absolutt ikke bra nok for meg, for jeg er stort sett innstilt på å få 5 eller 6. Og det kunne jeg fått om jeg ikke hadde så mye rabalder rundt meg. Takk igjen til nav som får meg til å gjøre det dårligere på skolen og faktisk vurdere om jeg må slutte, sånn at jeg kan jobbe for å få kjøpt meg mat.
Jeg valgte diktanalyse. Etter tre timer angret jeg litt, men da var det for sent å snu. Så det gikk ok.
___

I morgen er det finale i Specsavers Årets Brillebruker. Og jeg skal dra, selv om jeg overhodet ikke har noe lyst. Jeg vil heller være på skolen.
Jeg må dessuten stå opp halv 6. Og ta bussen til Oslo, jeg hater buss og jeg hater Oslo.
Jeg har ikke lyst til å vinne engang, jeg vil komme på 2. eller 3. plass.

Også har jeg vondt i ryggen. Og er kvisete og posete og pløsete.

Hurra og god natt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar