lørdag 24. juli 2010

Skandiabanken drives av kjøtthuer

Jeg har endelig betalt ned kredittkortet mitt i Skandiabanken. Har 0,18 kr. der nå, og vil avslutte kontoen fordi jeg bruker Ya-Bank og er fornøyd med det. Og jeg vil ikke ha en haug med andre konti som jeg ikke bruker, for det lager krøll i hodet mitt. Jeg har altså en konto i Skandiabanken og en i Postbanken, og begge skal avsluttes.

Så. I går gikk jeg inn på nettbanken til Skandiabanken og prøvde å avslutte kontoen der. Det gikk ikke. Fordi jeg har et debetkort som er tilknyttet kontoen. Okei, tenkte jeg, og gikk inn på 'kortmenyen' for å avslutte kortet. Det skulle jo være en smal sak, for jeg avsluttet jo kredittkortet fort og greit, og da sto det at jeg skulle makulere kortet og ferdig med det. Men neida. Kortet er sperret, noe jeg ikke har gjort selv, men som antakelig har skjedd siden jeg også har hatt overtrukket kreditt på debetkortet. Men selv om dette er betalt så får jeg ikke åpnet det forbanna kortet heller! Og da får jeg jo heller ikke avsluttet kontoen.

Greit, så sendte jeg en melding til Skandiabanken: "Hei. Jeg prøver å få avsluttet kontoen min hos dere, men pga at det er knyttet et kort til kontoen, får jeg ikke gjort dette. Kortet jeg har er også sperret, og jeg får ikke åpnet det heller. Så hvordan skal jeg få avsluttet kort og konto når jeg ikke får gjort noenting? Håper dere kan får gjort noe med dette ganske fort. Mvh Eva ... ... ."

Svaret jeg fikk ga meg himleøyne og fikk meg til å flire hånlig: "Hei, Det er dessverre ikke mulig å slette en konto hvor et sperret kort er tilknyttet. Du må da vente til bankkortet er utløpt før du kan slette kontoen din. Vennelig hilsen Herr Kjøtthue."

Er de helt teite?? Jeg skal da vel ikke være nødt til å beholde kontoen og det dumme debetkortet til det utløper og i mellomtiden betale årsavgift på 250 kr. i to år (elns) før jeg får avsluttet dritten?! Skrivefeil har du også, ditt NEK! Nei fy fasan for noen sleipe greier...

Jeg svarte: "Hei igjen og takk for raskt svar. Men det syns jeg høres veldig merkelig ut (og nesten ikke lovlig?!), spesielt siden jeg ikke kan åpne kortet selv heller. Kanskje ikke kortet utløper før om to år, må jeg da betale kortavgift osv fram til det utløper?? Jeg vil veldig gjerne få avsluttet kontoen min snarest da jeg bruker en annen bank jeg er mer fornøyd med. Er det altså helt umulig for meg å avslutte kundeforholdet? Hvis det er tilfelle, må jeg sjekke opp dette på andre måter."

For hvis jeg ikke husker helt feil, så er det kortet nesten nytt (og ubrukt) og bankkort varer vel en stund?? Grmf...sånt irriterer meg grønn.

*blir lysegrønn i ansiktet*

1 kommentar:

  1. Vet du hva? Jeg føler så sinnssykt med deg. Mange banker er helt umulige å ha med å gjøre allerede mens man bruker konti hos dem, mens enda flere er forbasket... nei, jeg har faktisk ikke ord, når man prøver å avslutte kundeforholdet.

    Klem fra hun som også har slitt en del med banker.

    SvarSlett