tirsdag 6. juli 2010

Feriesysler

Ja, da er det sommerferie da. Og både ting man bør gjøre og vil gjøre, men det blir liksom ikke så mye av og så ender man opp med å kjede seg, og egentlig ikke gjøre noen verdens ting.

Noe da. Jeg har lest ferdig "Pygmeenes skog" av Isabel Allende, og er dermed ferdig med (ungdoms)trilogien om Alexander og Nadia. Fine og ekstremt lettleste...og det er litt godt iblant. Spesielt siden jeg også akkurat hadde lest ut "Havets Katedral" som var litt ..traust (?) - altså bittelitt kjedelig og til tider tung. Også er det jo fryktelig typisk at jeg nå som det er ferie får bokdilla og leser som en foss, når jeg har hatt lesesperre i mange måneder, noe som har resultert i lav eksamensdeltakelse...for å si det sånn. Og det snakker vi ikke mer om.

Maler gjør jeg og. Men jeg tror jeg kan kalle meg selv en juksepave, for jeg har kjøpt meg et slikt "Paint by numbers" akrylmalingssett på Panduro Hobby. Sånn med streket opp motiv og fargekoder og små bøtter med akrylmaling og nesten den minste penselen som finnes som allikevel er litt for stor fordi det er et skikkelig pirkemaleri. Tallene syns gjennom noen av de lyseste fargene også, så jeg føler ikke at det kommer til å bli så fryktelig vakkert. Men litt gøy er det jo. Selv om det er mest kjedelig og slitsomt for jeg får vondt i nakken og blir forferdelig lei.

Også har jeg blitt inspirert av Tina og begynt å strikke lappeteppe. Men jeg blåser i antall masker og helt riktige farger osv... Jeg bare strikker lapper som er ca like store, også surrer jeg de sammen til slutt.

Adrian er i barnehagen denne uka og det tror jeg er godt for ham (og for oss), for han har vært mange håndfuller siden han kom hjem fra Spaniatur med besteforeldrene. Makan til trassing, sutring, klaging, skriking, kjefting, diktering, krangling og tull. Men jeg tror det begynner å komme seg. Syns litt synd på ham, for det er jo tydelig at det ikke er hans skyld, men det er jo vondt for ham å gå gjennom det der hver dag, for JEG gir meg ikke. Jeg vil ikke ha sånn oppførsel rundt meg. Lille gutten min lyver og er utrolig frekk mot meg, så jeg blir litt frustrert - for jeg har aldri opplevd ham slik før. Egentlig ganske skremmende. Men det går seg nok til.

Jeg kjeder meg.

1 kommentar:

  1. Jeg gleder meg til å se bilde av teppet når det er ferdig!

    SvarSlett