torsdag 1. juli 2010

Siste ukers strabaser

Adrian dro til Spania for to uker siden og kom hjem i går. Det var ganske så forferdelig de første dagene - jeg savnet ham så fælt at det nesten var uutholdelig. Han var borte i 13 dager, og jeg har vært jo vært lenger borte fra ham tidligere, men dette var hans første tur med fly og første tur utenom Skandinavia. Og da føles savnet litt vondere ut. Også har det hele noe med tillit osv å gjøre, men det snakker vi ikke så høyt om. Det var uansett veldig godt å få ham hjem igjen i går, men jeg merker veldig godt at han har fått være besteforeldre-diktator i nesten to uker. Heftige ettervirkninger kan man si. Men det får bare være, for han kom trygt hjem igjen. Så får det heller bli en GOD stund til neste gang.

I forrige uke ble hesten vår halt. Det var jo kjekt. Unghingst på beite med 7 andre hingster, uten mulighet for å gjøre noe med det - heller ingen opplagte grunner til haltheten. Var redd for å måtte ta ham hjem fra beitet, noe jeg ikke hadde no lyst til! Øyebetennelse har han og. Men i går kom hovpleier for å sjekke etter hovbyll og skjære høvene hans, og da var han ikke halt lenger. Og øya ser bedre ut. Så han har antakelig bare tråkka over eller noe og hatt litt vondt. Det var godt å høre, for det er vondt å tenke på at dyret sitt har au.

Jeg ryddet i klærne mine i stad, for å legge unna ting som åpenbart er for lite for meg - iom at magen min nærmer seg fotballstørrelse. Tror jeg la bort 4/5. Og ikke akkurat de mest fancye klærne i den femtedelen som fremdeles passer. Men men, sånn er det jo når man velger å se ut som en liten, rar flodhest et halvt års tid. Og jeg hører jeg ser veldig fin ut om dagen, så da får det vel være greit da.

Ellers er ting greit, lite å finne på om dagen. Irritert over at studieplanen for hestefag ikke har blitt lagt ut på hjemmesidene til UMB ennå, for jeg vil gjerne begynne å lese litt. Jeg kan jo lese matte og exphil da, for de har jeg fremdeles ikke klart å få tatt......men det snakker vi ikke om. Fra høsten så er jeg bare deltidstudent, så da blir det vel litt enklere å få gjort ting OG få et godt resultat.

Tudelu.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar