lørdag 5. desember 2009

Ny oppsummering

Har ikke hatt lyst til å blogge de siste dagene. Er ikke så mye som har skjedd heller...

BILEN
Ja, den står på verksted i Ås. Martin og jeg tauet den bakvendt (jeg foran, han bak). Der har den fått en (gratis) forundersøkelse og det viser seg at framre fordelingsventil er defekt (1400,-), ene caliper foran må byttes pga knekt luftenippel (noe jeg visste om...) og muligens må calipere bak også skiftes pga dårlige nipler. Så han skulle regne på det til mandag. Det blir dyrt uansett... Så spørsmålet er om jeg skal fikse det der og betale det det koster, eller vrake den og kjøpe et nytt vrak. Jeg heller mot å fikse den. For det er mye arbeid på den bilen uansett, som ville vært helt bortkastet. Og jeg er glad i Volvo'n min... Og da ville jo bremsene være tipptopp. Max 5000,- tror jeg... Men over det, så vraker jeg. Må prate litt med Martin om det og...det er jo tross alt han som har hovedinntekten i huset.
Møkkabil. Eller nei. Det er urettferdig. Den er gammel og slitt og godt brukt, man må regne med slikt. Bare dumt at den ikke ble mekket ferdig på da den BLE mekket på. Jeg skal heretter gjøre ting selv (evt med hjelp) eller sette den på verksted. Ikke overlate ting til andre. Bremser spesielt, selv om man prøver å presisere hvor viktige de er... Det er meg selv og mine det går ut over når bremsene feiler. Og jeg er sjeleglad jeg ikke kjørte i 80 eller mer når de kutta ut. Og at Adrian ikke var med. Da kunne vi faktisk kommet i en skikkelig stygg ulykke.
Grøss.

EKSAMEN
Jeg har juss-eksamen på mandag. Juss er det kjedeligste faget som er funnet opp. Det ER SÅÅÅÅÅÅ KJEDELIIIIIIG! Til å spy av... Og som forklart tidligere, har jeg hatt for mye dritt i livet mitt til at jeg har kunnet lest noe særlig til noenting. Joda, kanskje jeg har hatt akkurat nok med tid - men når hjernen og psyken ikke klarer å få med seg innholdet i en setning før man har lest den 14 ganger, så gir man gjerne opp - med tanken på at det kommer til å ta ca. 3,8 ÅR å komme seg gjennom den ene boka. Så jeg VET med sikkerhet at jeg kommer til å stryke, men det er helt greit. Jeg har tatt det med i den nye studieplanen min - at jeg må konte alle 4 eksamenene. Og hvis jeg klarer å stå på én, så blir jeg veldig glad, for det betyr større mulighet til bedre karakter på de andre. Så jeg er egentlig ikke så stressa, for denne har jeg ikke sjans på. Og sånn er det bare.

LUKAS
Elsklingen min...hællandussandei... Verdens søteste hest. Vi har hatt våre fighter, diskusjoner, baksetak og surmulinger... Men nå er vi bare så glade i hverandre at det er kvalmt. Han kommer når jeg roper på ham, noe han ikke har gjort tidligere. Han begynner å bli skikkelig lydig og reagerer på små lyder fra meg (som "æ-ææ", sånn man gjerne sier til hunder) og viser stor vilje til å adlyde. Han koser seg når han får ros, bøyer nakken litt og ser stolt ut hehe... Og han elsker at jeg koser med ham, noe han heller ikke var så interessert i i begynnelsen. Nå hender det at vi bare står og koser (på hverandre da) lenge og glemmer det vi EGENTLIG skal gjøre. Og han blir mer og mer fin å ri på. Litt hissig er han iblant, men det er bare mye energi - også er han fremdeles litt skvetten, men siden tilliten mellom oss er bedre, er han roligere. Lukas har verdens beste mule...den er myk og varm og lodden...og veldig god å smaske på. Noe han helt tydelig liker også hehe :)

ELLERS
Endelig frisk igjen da. Men er utrolig tung i hodet. Trenger jul og kos og ro...og at sola snur. For jeg har ingen motivasjon eller lyst til noenting. Vil bare være hjemme, sove og være i stallen

Hjemme har vi det koselig. Adrian koser seg med 3 forskjellige julekalendere og gleder seg fryktelig til jul.

Kjærstn var på julebord i går, og jeg hadde en særdeles kjedelig kveld foran TV. Når jeg kanskje egentlig skulle lest jus?...jaja. Og han var VELDIG full da han kom hjem! Han har hatt en slitsom og stressende uke, og vi drikker ikke så ofte, så det var nok ikke så mye som skulle til. Fikk ham i seng, hvor han ligger ennå stakkars...fikk litt mat på senga da, så jeg håper han kvikner til etter å ha sovet litt til. Julebord er no skumle greier.

Jeg har lyst til å gjøre ting som jeg ikke har tid til. Feks male og sy. Men siden jeg har viktigere ting jeg bør gjøre, gjør jeg ingen av delene. Blæh. Kan man kanskje kalle meg lettere vinterdeppa? Possibly.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar