mandag 7. desember 2009

Fullblodsfjordingen Lukas på nye eventyr

I dag var snøen skummel. Eller det vil si; ikke snøen i seg selv, men at snøen ligger der hvor det ikke var snø sist vi red der. Rare dyret går jo på utegang og er vant til vær og vind, men det "merkelige og hvite landskapet som vi aldri hadde sett før" var fryktelig skremmende!
Løp ut en gang med meg, etter å ha vært dirrende nervøs i 5-10 min...fikk stoppa ham fort da, men jeg aner ikke hva han skvatt sånn av... Kanskje det bare var snø som datt fra et tre eller no sånt. Hvem vet. Kombinert med mye energi. Har hatt et par dager fri siden jeg ikke har hatt bil.
Han er en liten, tett og sprekt energisk fjording. Jeg syns han burde bli spranghest. Men det skal godt gjøres å få til det når vi bare får ridd på tur. Dvs. jeg har tilgang på ridebane, men det er en minst en halvtime og ri opp dit, og da føles det nesten litt tullete. Selv om Lukas har mye energi, så er han ikke i så god form ennå at vi kan ri både tur og på bane, som tilsammen blir ca 2 timer. Dessuten har jeg ikke tid til å være i stallen i opptil 4 timer hver dag.

1 kommentar:

  1. Overskriften hørtes ut som en koselig hestebok for barn ;D

    SvarSlett