onsdag 9. desember 2009

Nok et bevis på menneskehetens økende tilfelle av IDIOTI

Som kjent blir jeg fryktelig irritert av dumme personer. Og innimellom kan det virke som jeg er omringet av dem.

Mobilen min ringte tidligere i dag. Som regel svarer jeg ikke ukjente numre - jeg liker det bare ikke, for jeg er ikke noe fan av å snakke i telefonen i utgangspunktet. Men jeg tok den likevel, for jeg har tross alt en annonse angående stallplass liggende på nett og må derfor være tilgjengelig. "Hei, det er Eva?" sier jeg. Stillhet. Jeg sier hallo igjen. "Hallo ja, er ikke dette Ann Irene (eller noe i den duren) ??..." spør en forvirret, og hes kvinnestemme. "Eh, nei, det er EVA." sier jeg oppgitt. "Åja, da har jeg nok ringt feil, beklager." sier hun. Jeg svarer at "Ja, det har du nok. Hei." Og legger på.

5 min senere ringer det samme mobilnummeret... Jeg lar være å ta telefonen. Gidder da ikke å forklare det igjen.

Noen timer senere ringer det et ukjent fasttelefonnummer. Jeg hadde først ikke tenkt til å ta den, for klokka var over 9. Men så tenkte jeg at jeg skulle ta den og kjefte litt likevel, siden det var så sent - for jeg tenkte det var telefonselger eller noe sånt tull. Så jeg tok den. Det ble stille i andre enden og personen la på. Jaja, feil nummer igjen, tenkte jeg. Selv om det er rart det skjer to ganger på samme dag. Jeg sjekket nummeret på gule sider for å sjekke - og det var samme person som hadde ringt meg tidligere på dagen.

Jeg mener...hva er så vanskelig å forstå med at hun har ringt feil nummer, og at det da fremdeles er FEIL hvis hun taster det SAMME nummeret om igjen?? Så jeg skrev en sms til mobilnummeret hennes: "Nå har du ringt meg 3 ganger - du har fremdeles feil nr! Prøv å tast et annet nummer, er du snill. Takk."

5 minutter etter ringt det jaggu enda en gang.

Jeg forstår ikke sånt.

Håper ikke hun ringer igjen. Da tror jeg kanskje jeg blir litt ekkel å prate med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar