mandag 7. desember 2009

Jusseksamen overstått

Men BRA ble det ikke. Dvs. det gikk kanskje en tært bedre enn jeg hadde forventet, for jeg har lest minimalt - kun lest igjennom forelesningsnotatene fra nettet. Men jeg fikk rablet ned 4 sider på 1 time og 15 minutter. Og mer hadde jeg ikke. Så man kan jo håpe jeg klarer å stå, så jeg slipper å lese mer juss før i 2012 hvor jeg skal ha regulerings- og miljørett. Noe sier meg at jeg kanskje bør lese gjennom pensum i juss en gang før den tid så jeg skjønner hva jeg driver med. Men den tid, den sorg. Kanskje jeg stryker nå uansett, og da er det konteeksamen i mai - og den kan jeg jo lese til slik at jeg får en grei karakter.
Men jeg er glad uansett utfallet. Står jeg, er det flott. Men stryker jeg, får jeg en ny sjanse. Og nye sjanser liker vi.

Og hvis noen lurer; jeg er ikke lat, uinteressert, gir faen eller er dum. Men når livet i perioder er beinhardt og man er (ja, jeg innrømmer det) .... de...depr.....deprimeee....ert. Deprimert. Jeg er deprimert. Igjen. Pga uflaks og motgang det siste året. Og mørketiden gjør det ikke akkurat lettere.

Jeg gleder meg til nyttår. Mer lys fra himmelen og nytt år med nye muligheter og nye sjanser. Selv om jeg vet at det ikke alltid blir sånn. For uflaksen min driter i om det er 2009 eller 2010. Men jeg later som det vil gjøre en forskjell. Nemlig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar