fredag 12. februar 2010

Litt møkkadag, men også noe bra

3 møkkating i dag:
  • Adrian protesterte vilt mot karneval-sjørøversminke i dag morges. Hadde kledd på ham piratkostyme og sminka ham kjempetøft - litt svart rundt øya, brunt rundtomkring så han så møkkete nok ut og stilig arr i panna. Han så seg så i speilet og begynte og grine. Flott. Full protest hvor jeg ble lettere irritert og han gnei det utover. Det gikk greit da vi kom i barnehagen da. Men...
  • da jeg låste ytterdøra hjemme, da vi skulle kjøre i barnehagen, knakk nøkkelen. Great! Heldigvis ikke inne i låsen da, for den knekte delen hang igjen. Men allikevel - knekt nøkkel vil uansett si at man ikke kommer seg inn i huset igjen. Og kortet mitt lå inne, så jeg fikk ikke dratt til låsesmeden og kopiert nøkkelen, siden jeg hadde begge delene - hvis det i det hele tatt hadde gått an. Så vi dro i barnehagen og jeg fant på et par ting før Martin kom kl 14 og låste opp for meg.
  • Men da var det for sent å dra på forelesning, noe Martin hadde stressa med hele dagen - for jeg må hente ham i Ski på fredager siden han ikke kan ha med firmabilen hjem i helgene. Så selv om stresset var fint for meg som ville inn i huset (!), så ble det teit siden jeg ikke kom meg på forelesning allikevel. Finfint...
Så var det 2 bra ting:
  • Mens jeg ventet måtte jeg jo finne på noe, for det er litt kaldt å være ute i 4 timer. Så jeg ringte pappa, men han var ikke hjemme. Så jeg dro til farfar, som kjeder vettet av seg om dagen fordi TV'en hans ikke virker (dvs GET virker ikke). Så jeg fikk tørket sokkene mine, som ble kliss våte etter jeg hadde gått rundt huset hjemme for å sjekke om kjellerdøra tilfeldigvis var ulåst (noe den åpenbart ikke var), jeg fikk ringt GET for ham slik at de skulle få ordna det for ham og jeg fikk frokost og kaffe og holdt ham litt med selskap. Og det er jo bra.
  • Etter jeg hadde vært der, dro jeg en liten tur i stallen. Lukas hadde et par nye sår, men det var ikke så ille - så jeg sprayet dem med desinfiserende spray og smurte på sårsalve. Også trente/lekte vi litt i rundpaddocken, noe som var veldig moro! Han lar seg løslongere glimrende - traver og skritter når jeg ber ham om det. Snur når jeg gir tegn til det og kommer til meg når jeg sier kom. Han følger meg også som en skygge når jeg går hit og dit - akkurat som han skal. Så det var veldig gøy! Lekte litt gjorde vi og, sånn som jeg gjør med Qila (bikkja), hvor vi jager hverandre litt rundt og kaster på hodet og er rare. Søte, gode Lukas!
Vel. Det var det. Og resten av dagen går med til lesing, husarbeid og kjærstekos. Har barnefri denne helga, så i morgen skal vi til Lillestrøm hvor Martin spiller med bandet sitt - Pluto and the Planets. Det blir nok bra. Selv om vi ikke har allverden med penger. Var ikke dette interessant så vet ikke jeg. Tudelu.

1 kommentar:

  1. Hver gang jeg går gjennom listen med nye blogginnlegg i RSS-feeden min og kommer til et innlegg skrevet av deg, får språksenteret mitt slappe av uten å hyle og skrike ut mot alle de stygge feilene folk gjør (og som får meg til å lure på om ingen leser korrektur lenger).
    Herlig.

    SvarSlett