lørdag 2. juli 2011

Nålebinding

Jeg har forresten lært meg nålebinding!!! Det er en eldgammel håndverksteknikk hvor man istedet for å strikke feks, knyter garnet på en måte. Det blir utrolig fint, det går kjapt og det rakner ikke! Også er det veldig kult å lære seg noe som er så gammelt og "utgått". Ikke skjønner jeg hvorfor. Det er jo genialt. Vikingene brukte det - det er derfor jeg først ble interessert. Har nemlig tenkt å bli en slik en moderne viking :) Og da må jeg lære meg litt nye/gamle kunster! Spennende ja :D

Jeg har straks nålebundet mitt første prosjekt - pulsvarmere. Bilde får komme når de er ferdige. Litt store, så jeg tar de i maskina. Og kanskje litt ulike i str....men det blåser jeg i siden det er første gang. For siden det ikke kan rakne, så er det ikke bare å rekke opp heller - som man gjør med strikketøy :S Men men. Gøy hvertfall, fått helt dilla jeg :D Kjøpte nemlig en sånn nålebindingsnål på Oslo Middelalderfestival. Hvor jeg forøvrig følte meg skremmende hjemme..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar