mandag 11. januar 2010

Funderer

Mulig det virker som jeg klager endel, men det er nok (igjen) bare fordi jeg ikke er så nøye med å skrive når ting faktisk GÅR på skinner :) Og kanskje jeg føler at det er mindre interessant for eventuelle lesere (jeg vet hvertfall om 3!) når jeg bare skriver positive, kjedelige og trivielle ting, men der tar jeg nok feil - for det er jo hyggelig å se at folk har det bra også, og ikke bare lese masse syting (som fort blir tilfellet).

Tid for oppramsing av gode ting. Jepp.

  • Det er et nytt og ferskt år, og det er lettende, oppløftende og motiverende. For som jeg har klaget over tidligere, var ikke akkurat 2009 et særlig enkelt år. Noe var bra (feks at jeg ble sammen med, flyttet sammen med og forlova meg med verdens nydeligste mann), men vi hadde uflaks med det meste. Dette året skal tas godt vare på, og jeg gleder meg stort til de tingene vi har planlagt i 2010.
  • Jeg sto på juss-eksamen i desember. Greit nok; jeg sto kun på 1 av 4 eksamener (hvor jeg kun deltok på 2 av dem), og dette er pga alt stresset fjoråret brakte med seg. Men jeg STO, og juss er det faget som var desidert kjedeligst og som jeg er veldig glad jeg slipper å ta om igjen. Jeg fikk riktignok bare E, som er dårligste ståkarakter, men det skiter jeg i så lenge jeg sto. Og jeg fikk de tilhørende 5 studiepoengene, og de skal jeg ruge hardt på.
  • Jeg elsker forloveden min bare mer og mer, og det føles som jeg er nyforelska hver eneste dag, noe som er ekstreeeeemt tilfredsstillende!
  • Vi har et fint familieliv, vi tre pluss dyr, og det gjør hverdagens utfordringer og strabaser mye hyggeligere.
  • Jeg er glad for at jeg har fått tilbake Helene som venninne, for hun har jeg savnet veldig...og jeg gleder meg til neste gang vi treffes. Hun er en sånn som ringer kun for å ringe og si hei, og det er veldig hyggelig. Også har hun lange, gode klemmer :)
  • Jeg koser meg masse med Lukas (hesten) og dette øker mitt humør og energinivået, jeg er i ganske god form og får masse frisk luft - sånt liker man.
  • Jeg koser meg også med studiene mine, selv om jeg ennå ikke har fått dratt på en eneste forelesning (skal i dag da, på 2 av 4 timer). Har en koselig plass hjemme hvor jeg får lest masse, og selv om ikke alt jeg leser OM er like givende, så er det hyggelig for det.
  • Økonomien vår fungerer tilstrekkelig, noe den ikke alltid har gjort, og det er godt. For jeg HATER å ha lite penger. All kred til min vakre kjæreste der, som egentlig har mistet jobben, men klarer å holde på den allikevel OG har deltidsjobb ved siden av. Flinke mannen min som tar ansvar og jobber hardt, det er ofte sjelden vare.
Bottom line: JEG ER LYKKELIG og ikke la dere lure av syting og klaging, jeg bare "glemmer" litt innimellom at jeg har det ekstremt bra.
:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar