onsdag 27. januar 2010

Da er semester nr. 2 av 8 i gang

Og jeg håper jeg får det litt bedre til denne gang - og fremover. I høst hadde jeg fire fag: brukerkurs i matematikk; examen philosophicum; brukerkurs i juridisk metode og norsk rettssystem; og miljø, natur og naturressurser. Jodda, og det var kun jussen jeg sto i. Og jeg fikk skuffende nok E selv om jeg jo var veldig letta over å STÅ.

Men det semesteret er over, vi er inne i et nytt og bedre år og mulighetene er på plass igjen. Så nå skal jeg altså ta opp igjen matte og ex.phil., noe som burde gå smurt siden jeg faktisk fikk med meg NOE i fjor, også skal jeg ha brukerkurs i økologi og grunnleggende foretaksøkonomi. Sistnevnte er veldig kjedelig...men heldigvis er læreboka på norsk, noe som jo er en smule sjelden. Økologi derimot gleder jeg meg til. Og da skal vi ha lab-kurs - hvor festlig er ikke det?! :D Der skal vi "forske" på kakkerlakker, paprika+bladlus+snylteveps, grantrær og kikke på samfunnsøkologi og pollinering ute i "felten". Da må jeg vel ha meg en sånn hvit laboratoriefrakk da vel?? Ja?

Uansett. Jeg satser på å "naile" de fire eksamene samt tilhørende oppgaver og labjournaler. Nemlig.

2 kommentarer:

  1. Heia Eva! Jeg er helt sikker på at det går knallbra denne gangen - en trenger gjerne et innkjøringssemester for å få oversikt over studiekaoset :)

    Lykke til! Selv har jeg åpna fysikkboka for første gang idag..kjenner panikken roer seg litt, for det ser mindre grusomt ut en frykta..men det var jo innledninga :P

    SvarSlett
  2. Hei Line :) Ja, jeg har troa! ;) Lykke til selv - det går sikkert finfint :D

    SvarSlett