lørdag 5. februar 2011

Kommentar som trenger kommentar (elns)

Jeg har fått en kommentar på innlegget mitt "Dustedag", et gammelt syteinnlegg. Kommentaren er også ganske gammel, men jeg ville bare kommentere den likevel. Og siden den er gammel får den et helt eget innlegg, heldiggrisen.

"Kan tenkes at du skremmer vennene dine bort ved å fortelle de på denne måten hvor fæle de er? Har du besøkt de? Jeg hadde i alle fall ikke hatt lyst til å ta opp kontakten igjen hvis jeg visste at alt jeg ville få var surmuling! :)"

Vel.. For det første var dette et sutreinnlegg, noe jeg også skriver i innlegget. Og jeg var gravid, trøtt pga seriøs søvnmangel og jeg har faktisk ikke så mange virkelig gode venner, så det er jo reelt. Jeg har lest gjennom innlegget igjen, og ser ingen grunn til at dette skulle skremme bort de vennene jeg har ?.. For jeg forteller dem ikke hvor fæle de er, jeg forteller bare hvordan jeg føler meg den dagen - og at jeg egentlig savner å ha dem rundt meg. Og da vil de også forstå at jeg ønsker å få besøk, og ikke at jeg vil sitte og surmule mens de er på besøk. Det ville jo vært lite taktisk av meg... Og min beste veninne vet dette. Jeg er dessuten mer interessert i hvordan hun har det enn å syte om meg selv - jeg vil jo ha det hyggelig med mine venner.

Og nei, jeg hadde ikke besøkt henne, fordi hun har katt som jeg er allergisk mot.. Så det er heller ikke et godt poeng. Dessuten fikk jeg koselige tilbakemeldinger fra flere bekjente som forsto meg, så da kan det ikke bare ha hatt negativ virkning.

En ting til...sarkastiske, "velmenende" smilefjes etter en slik kommentar er fryktelig usympatisk. (Og hvis du er den jeg mistenker, så stemmer jo det ganske bra.)
=D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar