tirsdag 4. august 2009

Men SÅ ordnet alt seg!

For når ting går så på tverke som det har gjort med oss; må ting gå oppover på et visst punkt, noe det nå har gjort... Puslespillet driver og fikser seg selv :)

- Vi har funnet leilighet. Østliveien 10 i Drøbak, stor enebolig med digge fasiliteter.... Perfekt for oss. Litt dyrere enn vi er vant med, men absolutt overkommelig. Og så deilig hus!! :D Så vi flytter dit 1. september :)

- Vi har fått oss hest, noe som var veldig nødvendig for meg. Fordi jeg savnet hest rett og slett, og jeg har det mye bedre da. Fikset stallplass ganske raskt, utegangsstall i Drøbak, bare noen hundre meter fra huset vi skal flytte til! Koselig stall, bra turmuligheter (bare jeg blir kjent hehe) og veldig hyggelige folk (som eier gården), noe som nesten er viktigst. Skal ha litt stallansvar der etterhvert også, noe jeg trives veldig godt med. Håper bare vi får inn noen flere hester/folk der etterhvert, siden jeg er den eneste der foreløpig.

Hesten heter Lukas, er en 5 år gammel fjordingvallak som er veldig god og søt! Har bare hatt ham en liten stund, men begynner allerede å bli veldig, veldig glad i klumpen "min". Ja, for vi har ham bare på helfór - eieren er ei jente jeg har jobbet for tidligere (hvor jeg også kjøpte min første hest, som også var fjording). Dette er perfekt, for hun vet at hesten vil ha det bra og jeg vet at han har blitt behandlet bra osv.
Lukas kan ikke så mye, så vi er foreløpig bare en vinglete og "omfangsrik" tur-ekvipasje :D Ja, Lukas er noe tjukk etter beitesesongen, og han er en veeeeeldig sulten gutt....hihi.....men han har allerede strammet seg opp betraktelig, og blitt mer lydig - så det er bare FLOTT! :) *veldig fornøyd*

- Siste tingen som er bedre enn noe annet, er at jeg kom inn på UMB likevel! :D Kom ikke inn på førstevalget da (som var Grunnstudium, forberedende år), men Fornybar Energi (Bachelor). Og det er egentlig helt smashing det også. For da kan jeg skreddersy timeplanen min med fag slik at jeg faktisk sparer et helt år!
Altså; Jeg skal ta siv.ing. utdannelse innen miljøfysikk og fornybar energi. Og for å komme inn på dette 5-årige masterprogrammet, må jeg ha matte r1+r2 og fysikk 1. Derfor skulle jeg ta Grunnstudium først. 1+5= 6 år på UMB.
Men nå!- tar jeg matte og fysikk på Fornybar Energi + så mange av de fagene de har på 1. året på siv.ing. som da gjør at jeg mest sannsynlig kan gå rett over på 2. året på siv.ing. 1+4=5 år! See?? :)

Så nå har vi nytt hus, hest og jeg blir student på universitet (*STOLT* for det hadde jeg aldri trodd) ! Jeg begynner faktisk på UMB på fredag allerede, det er bare noen dager til.....herregud og spent, nervøs og glad jeg er :D

I dag har Martin og jeg vært sammen et halvt år, i går hadde vi vært forlovet i 3 mnd. Og vi har det så utrolig bra sammen, passer som hånd i hanske :) Sier litt at vi ikke har kranglet en eneste gang siden vi ble sammen, og er nyforelska og teite fremdeles hihi :)

Ja, det var dagens oppdatering. Jepp. :)

1 kommentar:

  1. Hei!

    Så koselig! Og gratulerer med hus =) Nå skal jeg til Ås for å hente nøkkel selv =) Vi sees til helga!

    /Line

    SvarSlett